Jazda na rowerze – efektywny sposób na redukcję kilogramów

Trudy odchudzania podejmowane są blisko przez 30% Polaków. Najczęściej stosujemy diety i realizujemy rozmaite programy treningowe. Dzisiaj pragniemy przedstawić jeden z najprzyjemniejszych treningów, który może być traktowany wręcz jako rekreacja. O czym mowa? Oczywiście o jeździe na rowerze!

Jazda na rowerze – jak powinien wyglądać trening?
Tak jak nie wystarczy iść na siłownię i „pomachać” handelkami, tak i nie wystarczy wsiąść na rower by schudnąć. Wszak, trening musi spełniać kilka bardzo istotnych warunków, a konkretniej:

  • Być dostatecznie intensywny – najefektywniejsze sesje treningowe to te, podczas których trenujemy z intensywnością równą bądź większą od 60-65% naszego tętna wysiłkowego.
  • Być dostatecznie długi – minimalny czas treningu to 30-45 minut. Zaleca się jednak jeździć na rowerze nawet do 60-90 minut, co rzecz jasna przyczyni się do lepszych rezultatów.
  • Być regularny – codzienna jazda na rowerze to optimum. Można jednak trenować co drugi dzień, ważne, aby robić to w odpowiednim i stałym rytmie.

Ponadto, trening powinien odbywać się na równo ukształtowanym terenie. Pozwoli to utrzymywać stałą intensywność.

Tempo jazdy gwarantujące intensywność na poziomie 60-65% max HR, zależy od naszych zdolności motorycznych. Nie mniej jednak, zazwyczaj prędkość wynosząca 15-20 kilometrów na godzinę jest jak najbardziej wystarczająca.

Co więcej, trening rowerowy podobnie jak trening siłowy musi charakteryzować się progresją – tj. stale powinniśmy zwiększać obciążenie, co będzie lepiej stymulować organizm i zapobiegnie „przyzwyczajeniu się” mięśni do danego wysiłku.

Tempo odchudzania, a trening rowerowy
Jak szybko mogę schudnąć jeżdżąc na rowerze? Kwestia tempa odchudzania jest zależna od wielu różnych czynników – tj. diety, trybu życia, czy indywidualnych uwarunkowań genetycznych.

Jedno jest jednak pewne – jednogodzinna sesja treningowa przy odpowiedniej intensywności, to nawet 500 spalonych kalorii.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *