Co zrobić, aby wzmocnić organizm na zimę?

Bezlistne drzewa pokryte białym puchem – to krajobraz, który niebawem będzie widoczny w każdym regionie Polski. Zima potrafi być piękna, ale niesie za sobą sporo zagrożeń. Wszak, chłód i mróz potrafią powodować różne infekcje i stanowić główną przyczynę przeziębień i podwyższonej temperatury ciała. Nie można tego lekceważyć, gdyż od z pozoru niegroźnej infekcji wirusowej do tragedii jest naprawdę krótka droga.

Aby wystrzec się jakichkolwiek dolegliwości, warto zawczasu zadbać o naszą odporność. Wzmocnić ją można na kilka różnych sposobów. Poniżej przedstawiamy trzy, skuteczne domowe sposoby.

Czosnek
Te intensywnie pachnące warzywo to źródło wielu wartościowych składników. Wykorzystywane przez wiele pokoleń do wzmacniania organizmu, znajduje zastosowanie także i dziś.

Czosnek, to zarówno świetny sposób na profilaktykę, jak i leczenie drobnych, powstałych już infekcji. Można przyswajać go między innymi w herbacie jak i innych formach.

Miód
Naturalny, pszczeli miód to bogactwo wielu składników. Wykorzystuje się go powszechnie w przemyśle kosmetyczno-farmaceutycznym. Działa antyzapalnie, antybakteryjnie i antywirusowo. Sprawdzi się zarówno jako środek zapobiegawczy, jak i leczniczy.

Miód może stanowić alternatywę dla cukru. Wystarczą bowiem dwie-trzy łyżeczki na dobę by efektywnie wzmocnić odporność organizmu.

Cytryna
Bogactwo witaminowe zawarte w tym cytrusie to doskonały pomysł na poprawę efektywności pracy układu immunologicznego. Wszak, cytryna to świetne źródło witaminy C. Wystarczy sok z jednej cytryny, by znacząco poprawić pracę układu odpornościowego.

Zdrowy tryb życia, czyli forma profilaktyki przed infekcjami
Poza naturalnymi metodami w postaci czosnku, miodu oraz cytryny, o odporność należy dbać każdego dnia poprzez prowadzenie zdrowego trybu życia. Należy zadbać o dietę, aktywność fizyczną, regularny rytm dobowy, fitness umysłu i uczuć. Wszak, wszystkie te elementy mają ogromny wpływ na ogólną kondycję naszego organizmu, w tym – pracę układu odpornościowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *